Spotify udostępnia artystom nowe narzędzie, dzięki któremu ich muzyka może docierać do szerszej grupy odbiorców: Showcase umożliwia płatną promocję materiału na głównej stronie serwisu.

Nowa funkcjonalność przeznaczona jest dla artystów spełniających określone przez Spotify kryteria, w tym ilość odtworzeń swojego materiału: aby skorzystać ze Showcase, dany twórca musi w okresie ostatnich 28 dni zebrać przynajmniej 1000 streamów na jednym z dostępnych rynków docelowych.

Jak działa Showcase? Na stronie głównej serwisu Spotify pojawi się mobilny baner z przekierowaniem do wskazanego przez artystę materiału – singla, EP-ki, albumu. Usługa umożliwia także podział odbiorców na kategorie pod względem demografii oraz poziomu zaangażowania słuchaczy i indywidualne dostosowanie kampanii promocyjnych do preferencji każdej z grup.

Aby skorzystać ze Showcase, należy zalogować się na swoje konto w Spotify for Artists i przejść do sekcji Kampanie. Z menu wybieramy opcję Showcase, a następnie Utwórz kampanię Showcase.

Po skonfigurowaniu parametrów kampanii (promowane utwory, budżet, kraj docelowy, hasło reklamowe, grupa docelowa, sposób płatności) można rozpocząć promocję, trwającą do 14 dni od uruchomienia kampanii lub wyczerpania środków w ramach budżetu.

Więcej informacji na temat usługi Showcase znajdziesz na blogu Spotify.

Udostępnij
Go top