
Trzeci kwartał 2025 roku okazał się wyjątkowo udany dla Spotify. Firma osiągnęła przychody na poziomie 4,3 miliarda euro, co oznacza 12-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Zysk operacyjny wyniósł natomiast 582 miliony euro – o 7 procent więcej niż rok wcześniej. Z serwisu korzysta już 713 milionów użytkowników miesięcznie, spośród których 281 milionów posiada płatne subskrypcje.
Nowe funkcje i zmiany w kierownictwie
Spotify w ostatnich miesiącach intensywnie rozwijało swoje usługi. W aplikacji pojawiła się odświeżona wersja darmowego planu, narzędzia do miksowania playlist, integracja z Chatem GPT oraz opcja przesyłania wiadomości.
W komunikacie dla inwestorów Daniel Ek podkreślił, że firma działa szybciej niż kiedykolwiek i dysponuje solidnymi narzędziami do dalszego rozwoju – od strategii cenowej, przez innowacje produktowe, po rosnące wpływy z reklam. Jednocześnie zapowiedział koniec swojej kadencji na stanowisku prezesa i dyrektora generalnego z dniem 1 stycznia. Jego obowiązki przejmą Gustav Söderström, dotychczasowy dyrektor ds. produktów i technologii, oraz Alex Norström, odpowiedzialny za strategię biznesową.