W trybie Spotify Discovery Mode artyści i wytwórnie określają utwory, które są dla nich priorytetowe, a Spotify doda te informacje do algorytmów określających spersonalizowane sesje odsłuchowe. Informacje zwiększą prawdopodobieństwo rekomendacji wybranych utworów.
Obecnie 33% wszystkich discoveries w Spotify odbywa się za pośrednictwem spersonalizowanych rekomendacji w kontekście algorytmicznym. Dzięki Discovery Mode artyści i ich zespoły mogą sygnalizować, które utwory są dla nich najważniejsze w dwóch spersonalizowanych kontekstach, Radio i Autoplay.
- Zbuduj bazę fanów tam, gdzie ludzie słuchają
Discovery Mode może pomóc w długoterminowym wzroście liczby fanów. Modelowanie statystyczne pokazuje, że artyści odnotowują średnio +50% zapisów, +44% dodań do list odtwarzania użytkowników i +37% obserwujących w pierwszym miesiącu korzystania z trybu Discovery.
- Znajdź nowych fanów za granicą
Obecnie 58% wszystkich pierwszych odkryć artystów z utworów w trybie Discovery pochodzi od słuchaczy spoza kraju pochodzenia artysty. Dodatkowo, utwory w trybie Discovery Mode są streamowane średnio na 100 rynkach w okresie trwania kampanii.
- Dostęp do Discovery Mode
Discovery Mode jest obecnie w wersji beta. Usługa jest dostępna jedynie dla wybranych wykonawców. Niedługo narzędzie będzie dostępne dla większej liczby zespołów – w tym naszych klientów.
Zakładka Discovery Mode pojawi się w sekcji Kampanie Twojego profilu Spotify for Artists, jeśli możesz korzystać z tej funkcji.
Discovery Mode jest dostępne dla zespołów wykonawców spełniających wszystkie poniższe wymagania:
- co najmniej 3 utwory, które spełniają wymagania określone poniżej
- co najmniej 25 000 słuchaczy w miesiącu – zdaniem Spotify optymalnej liczby odbiorców dla zapewnienia największej skuteczności kampanii Discovery Mode
- masz zespół z aktywnym kontem w Spotify for Artists
foto: Spotify