Nowa funkcjonalność wprowadzona przez Spotify daje artystom możliwość lepszego poznania swojej publiczności i preferowanych przez nią sposobów korzystania z serwisu streamingowego.

Dotychczasowe statystyki udostępniane artystom koncentrowały się wokół całkowitej liczby obserwatorów profilu i odtworzeń utworów. Dane te, choć niewątpliwie ważne, nie dają jednak bliższego wglądu w różnice między preferencjami zaangażowanych fanów i okazjonalnych słuchaczy. Nowa klasyfikacja grup słuchaczy umożliwia dokładniejszą analizę nawyków poszczególnych osób, co w dalszej perspektywie jest pomocne w dotarciu do nowych słuchaczy i budowie głębszej relacji z fanami.

Nowa klasyfikacja słuchaczy w Spotify for Artists obejmuje następujące grupy:

  • Previously active – użytkownicy aktywnie odsłuchujący utwory danego artysty w minionych 2 latach, ale nie w ciągu ostatnich 28 dni
  • Programmed audience – użytkownicy, którzy przynajmniej raz w minionych 2 latach odsłuchali utwory danego artysty poprzez streaming radia, Autoplay, personalizowanych playlist (np. Odkryj w tym tygodniu, Daily Mix) lub playlist utworzonych przez Spotify i innych użytkowników
  • Active audience – użytkownicy odsłuchujący aktywnie utwory danego artysty w ciągu ostatnich 28 dni (odtwarzanie z poziomu profilu i albumów wykonawcy oraz osobistej biblioteki i playlist)
  • Super listeners – użytkownicy najbardziej aktywni na profilu artysty w ciągu ostatnich 28 dni, którzy z dużą dozą prawdopodobieństwa będą kontynuować streaming jego utworów w kolejnych miesiącach
  • Moderate listeners – użytkownicy wielokrotnie odsłuchujący utwory artysty w ciągu ostatnich 28 dni, mniej zaangażowani niż poprzednia grupa, ale z perspektywą na dołączenie do niej w kolejnych miesiącach
  • Light listeners – użytkownicy, którzy celowo odtworzyli przynajmniej 1 lub kilka razy utwór danego artysty w ciągu ostatnich 28 dni
Udostępnij
Go top