David Israelite, prezes amerykańskiego stowarzyszenia National Music Publisher Association (NMPA), podał do wiadomości publicznej statystyki dotyczące liczby abonentów serwisów streamingowych w USA za pierwszy kwartał 2023.
Ujawnione dane potwierdzają dominację Spotify na rynku streamingu: w lutym bieżącego roku liczba Amerykanów korzystających z płatnego abonamentu Premium wyniosła aż 44,4 mln (przy łącznej liczbie użytkowników 210 mln), zaś w okresie całego pierwszego kwartału 2023 w USA zakupiono 5 milionów nowych subskrypcji.
Największy konkurent szwedzkiego serwisu, Apple Music, miał w tym samym czasie 32,6 mln subskrybentów. Nie znamy dokładnej liczby użytkowników platformy na całym świecie – według szacunków The Business of Apps może ona wynosić ok. 88 mln. Na trzecim miejscu plasuje się Amazon Music z 29,3 mln abonentów. Warto zaznaczyć, że oba wymienione serwisy podniosły w ubiegłym roku ceny subskrypcji. Podwyżki nie spowodowały jednak spadku zainteresowania ich usługami – wręcz przeciwnie: zarówno Apple, jak i Amazon zanotowały wzrost liczby aktywnych użytkowników.
Wśród najbardziej liczących się na amerykańskim rynku platform streamingowych znajdują się także serwisy YouTube Music (8,5 mln subskrybentów w lutym 2023) oraz Pandora (2,4 mln).